Handelsbetingelser
LÆS VENLIGST FØLGENDE HANDELSBETINGELSER GRUNDIGT, INDEN DU HANDLER I ONLINE-BUTIKKEN
Salgs- og Leveringsbetingelser for forbrugerkøb foretaget på hjemmesiden www.sirius.dk. Handelsbetingelserne er sidst opdateret 28.02.2025.
GENERELT
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på webshoppen på www.sirius.dk, som ejes og drives af:
Sirius Home A/S
Engholm Parkvej 3-5
3450 Allerød
CVR. No: 12 64 69 84
E-mail: shop@sirius.dk
Tlf. +45 4814 6677 (Telefontid: mandag-torsdag 9:00-16:00 og fredag 9:00 – 15:00)
Disse Betingelser finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer.
Betingelserne kan blive opdateret fra tid til tid, og derfor beder vi dig acceptere handelsbetingelserne, hver gang du handler hos os. Hvis du ikke accepterer Betingelserne ved aktiv afkrydsning i forbindelse med hvert køb, kan du ikke bestille eller købe varer på sirius.dk. Du skal være fyldt 18 år for at handle på sirius.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. Priserne på sirius.dk er oplyst i danske kroner og er inklusive moms og andre afgifter.
BESTILLING AF VARER
Bestiller du varer i weekenden eller på en officiel helligdag, vil vi behandle din bestilling den følgende hverdag. Når du afgiver en bestilling på www.sirius.dk, sender vi en kvittering til dig via e- mail under overskriften ”Kvittering for dit køb”. Kvitteringen er vores bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Vi behandler kun bestillinger, der er afgivet på sirius.dk. Vi behandler ikke bestillinger fremsat på anden måde (ex. fax, breve, telefonisk, e-mails, sms). Du kan bestille varer på www.sirius.dk døgnet rundt.
PRISER, BETALING OG RABATTER
Betalingsmetoder:
Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro. (Vi tillægger ikke gebyr på kort.)
Beløbet fra din bestilling hæves først på dit kort når varerne afsendes fra vores lager.
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Rabat:
Rabatkoder og andre typer af rabatter, som du opnår på køb på www.sirius.dk, kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatter, ligesom de ikke gælder på allerede nedsatte varer – uanset grunden.
Du kan kun benytte én rabatkode eller anden type rabat pr. køb på www.sirius.dk.
Valuta:
Priserne på www.sirius.dk oplyses i danske kroner og er inklusive moms og andre afgifter. Omkostninger vedrørende levering kan variere og lægges til for hver bestilling.
Har du bestilt varer over vores grænse for fri fragt, pålægges ingen ekstra omkostninger.
LEVERING
Vi leverer i Danmark med PostNord (hjemmelevering) til 49 DKK. Leveringstiden er 1-2 dage. Ved levering til øvrige EU-lande samt Færøerne, Grønland, Norge og Schweiz beregnes fragtprisen i varekurven.
Du modtager en besked pr. mail/sms, når din forsendelse er på vej. Din pakke vil blive leveret til din bopæl. Er du ikke hjemme, når pakkeposten kommer, vil du modtage en SMS og en e-mail, der informerer om, at din pakke kan afhentes på det oplyste udleveringssted. Ved afhentning på udleveringsstedet skal du medbringe pakkenummeret, som fremgår af SMS'en og e-mailen, samt ID for at få pakken udleveret. Forsendelsen vil blive opbevaret i ca. 10 dage, før pakken returneres til os, som ”ikke-leveret”. Husk at du kan følge din pakkes forløb via dit ”Track and Trace” nummer, som du har modtaget fra PostNord på din e-mail eller som SMS-besked.
Dellevering af din ordre: Hvis vi oplyser, at varen er midlertidig udsolgt, er du altid velkommen til at kontakte os for ca. leveringdato. Vi splitter ikke ordrer op, medmindre andet er skriftligt aftalt i hvert enkelt tilfælde. Det vil sige, at selvom en del af varerne på ordren er på lager, og en enkelt vare har en længere leveringstid, så sender vi først din bestilling, når alle varerne er klar til afsendelse.
Bemærk at du bærer selv risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du nægte at modtage varen, og informere os om dette. Se under: Reklamationsret.
Prisen for levering 49 DKK, uanset hvor meget du handler for.
Er du logget ind som Sirius Club kunde, koster levering til din privatadresse 49 DKK, hvis du køber for under 399 DKK, men køber du for 399 DKK eller mere, leveres ordren fragtfrit.
FORTRYDELSESRET
Du kan altid (og uden nogen grund) fortryde dit køb af en vare hos os inden for 14 dage fra varen er modtaget. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gør du ved at
1. Besøge din kundekonto på www.sirius.dk og oprette en returanmodning, eller
2. kontakte vores kundeservice på e-mail shop@sirius.dk, eller
3. kontakte vores kundeservice på tlf. +45 4814 6677, eller
4. benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Herefter vil du modtage en e-mail med et link til en fragtlabel du kan benytte til returforsendelsen. Såfremt du benytter vores returfragtlabel, så modregner vi 49 kr. i det beløb du skal have tilbage.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varen sendes til:
Sirius Home A/S
Engholm Parkvej 3-5
3450 Allerød
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
REKLAMATIONSRET
Købelovens regler om mangler i forbrugerkøb finder anvendelse ved køb af varer på www.sirius.dk. Uanset om eventuelle fejl eller mangler opdages ved modtagelsen eller senere, er alle varer dækket af en 24 måneders reklamationsret.
Når pakkerne sendes fra vores lager, er de forsikrede under transporten, og derfor beder vi dig om at kontrollere indholdet af pakkerne ved modtagelsen. Er pakken eller indholdet beskadiget ved ankomsten, beder vi dig kontakte os snarest muligt og give os meddelelse om dette.
Reklamationsretten betyder at, du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten kan dog begrænses af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kontakt venligst kundeservice ved returforsendelse af defekte varer.
Er din vare defekt eller lider en mangel, så anbefaler vi en af følgende muligheder:
1. Besøge din kundekonto på www.sirius.dk og oprette en reklamation under punktet ”Mine returanmodninger”, eller
2. kontakte vores kundeservice på e-mail shop@sirius.dk, eller
3. kontakte vores kundeservice på tlf. +45 4814 6677.
Beskriv problemet så detaljeret som muligt. Når reklamationen er oprettet, vil du modtage en mail med link til en gratis returlabel.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
Sirius Home A/S
Engholm Parkvej 3-5
3450 Allerød
Ved reklamationer refunderer vi rimelige fragtomkostninger når reklamationen er berettiget. Du bedes benytte den gratis fragtlabel du modtager på e-mail i forbindelse med, at du opretter en reklamation. Hvis varen lider af en mangel, finder købelovens mangels regler anvendelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
BETALINGSMISBRUG
Ser vi begrundet mistanke om betalingsmisbrug, vil vi annullere ordren. Alle falske bestillinger politianmeldes.
PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og oplysning om hvad du har købt.
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb.
Personoplysningerne registreres hos Sirius Home A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.sirius.dk er Sirius Home A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: shop@sirius.dk.
KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på shop@sirius.dk eller rette skriftlig henvendelse til: Sirius Home A/S, Engholm Parkvej 3-5, 3450 Allerød, DK.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU- Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
SÆRLIGT FOR MEDLEMMER AF SIRIUS CLUB
Er du medlem af Sirius Club, så har du en række eksklusive fordele, som du skal være opmærksom på.
Medlemskab
Det er gratis at blive og være medlem af Sirius Club.
Gratis Fragt
Som dansk Club medlem opnår du gratis fragt på alle ordrer der overstiger 399 kr. i ordresum. Ordresummen er efter fratrukket rabatter. Herunder er fragtprisen normal, 49 DKK.
Returret
Som Club medlem har du op til 60 dages returret. Fortryder du dermed dit køb, så skal vi have modtaget dine varer retur inden 60 dage, inkl. weekender og helligdage.
10% rabat
Er du Sirius Club medlem, så får du 10% rabat på alle varer, på dit første køb. Denne rabat kan ikke kombineres med andre rabatter. Køber du tilbudsvarer, så vil rabatten på disse have forrang for de 10% Club rabat.
Loyalitetspoint
Som Club medlem har du adgang til vores loyalitetsprogram. Her samler du point sammen til din konto, hver gang du handler på sirius.dk. Det er varebestemt hvor mange point hver vare giver dig.
1 point = 1 kr. og du kan kun bruge dine point til at købe hele varer for, du kan altså ikke omsætte point til kroner og så opnå en kurv rabat. (Se vores guide på vores hjælpecenter).
Du skal anvende dine point indenfor en periode på 24 måneder, herefter vil de være forældet og kan blive fjernet.
Kundekonto
Ønsker du ikke længere at være medlem af Sirius Club, så kan du til en hver tid kontakte os for at få slettet din konto. Ønsker du blot ikke at modtage vores nyhedsbreve, så kan du frasige dig modtagelsen af disse, i selve nyhedsbrevet.
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).
Til:
Sirius Home A/S
Engholm Parkvej 3-5
3450 Allerød
shop@sirius.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________________
Bestilt den: _________________________ Modtaget den: _________________________
Forbrugerens navn: ____________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ___________________________________ Dato: _____________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)